sâmbătă, 23 mai 2015

O nastere luata in serios sau in gluma?


Poate va intrebati cine este acest cuplu care emana atata dragoste, frumusete interioara si mai mult, au fost inzestrati cu o frumusete fizica si lumina in privire, pe care nu ai cum sa nu o observi.
In  salonul 209 unde un cuplu galatean astepta cursul firesc al travaliului.
Cuplu vesel. Ea parea atat de relaxata, detasata. Nu o inspaimanta nimic.
Era fericita si doar se oprea din vorba atunci cand trupul ei simtea o contractie.
 Apoi zambetul ii revenea pe chip.
El, taticul, parea usor emotiv, doar fugisera pe drumurile nationale din Galati pana in Constanta pentru a naste.
Avea emotii, se vedeau pe chipul lui, dar acum se simtea in siguranta.

Un curs normal al internarii:
Primul pas
Controlul medical la internare pentru a se afla situatia locala. In functie de aceasta situatie se va decide daca veti mai sta in salon sau va veti indrepta direct catre sala de nastere.
Sotul sau apartinatorul ramane in permanenta langa viitoarea mamica.
Pasul doi
Timp petrecut in salon in functie de cursul travaliului, de evolutia dilatatiei, de monitorizarea bebelusului impreuna cu persoana de sprijin pe care ati hotarat sa o aveti aproape.
Pasul trei
Sala de nasteri, desfasurarea celei de-a treia etape. Nasterea propriu zisa.
Timp petrecut in sala, 2 ore dupa nastere, pentru a se oberva starea mamei si a copilului.
Pasul patru
Reintoarcerea in salon. Familia extinsa.
Povestea nasterii depanata lejer dupa nastere, mama in brate cu micuta Bianca Maria si matusa, care a fost insotitoare la nastere.

De ce ati ales sa nasteti natural?
"Fiindca asa simteam ca trebuie sa nasca femeia. Nu mi-a fost teama.
Dar daca m-a durut? O..da!!!"

Urmatoarea intrebare, deja jucaus adresata femeilor, este daca o sa mai nasca inca o data. Intrebare cheie, de fapt.
In acest mod aflam daca nasterea a fost traumatizanta, daca au fost momente neintelese in timpul nasterii, daca a simtit si perceput corect fiecare etapa prin care a trecut.
Aceasta intrebare banala poate descoperi emotii neexprimate care se pot rasfrange asupra alaptarii, asupra emotiilor ulterioare din timpul zilelor petrecute in spital sau alaturi de familia sa.
Si,
Am primit un raspuns echilibrat, cu zambetul pe buze:
"Da, in mod sigur voi mai naste, dar sa mai treaca ceva timp".
In aceasta perioada de discutii, sora mai mare se afla langa mamica si amintea cate ceva din momentul nasterii.
 Acum ele povesteau amuzate ceea ce au trait.
Emanau veselie, o privire deschisa si o atitudine pozitiva in tot ceea ce povesteau si isi propuneau sa faca.
Am inteles ca sora a fost insotitoarea in timpul travaliului, sotul este cel care a ramas in salon in asteptarea vestii.
"Am fost acolo pentru a fi alaturi de sora mea, eu am nascut natural in Anglia si stiam cum se intampla lucrurile.
O incurajam, o masam acolo unde imi spunea ea, dar mai degraba eram plina de glume fiindca doar asa putea sa depaseasca momentul".
A fost suficient sa fie numai sora cu dvs in timpul travaliului?
Oamenii simt diferit. Unele femei isi doresc intimitate, liniste, intuneric si prefera sa fie cat mai putina lume prezenta, iar manevrele medicale sa fie minimalizate. Acelasi lucru l-ati simtit?
"Nu, eu ma simteam in siguranta cand veneau medicii si cadrele medicale, doar pentru asta am ales sa ajung la Constanta, aici aveam confortul mental pe care mi-l doream".
Ati locuit in Constanta in aceasta perioada sau ati plecat direct din Galati?
"Am discutat cu medicul la ultima consultatie si mi-a spus sa vin la primele semne care aratau se va declansa travaliul. S-au rupt membranele peste noapte, contractiile au fost ritmice si tot mai apropiate, ca la carte si atunci am hotarat sa plecam spre Constanta."
Ati avut emotii legate de timpul petrecut pe drum? 
Multe cupluri gandesc sa plece cu mai mult timp inainte pentru ca travaliul sa nu se declanseze in masina. Voi cum ati gandit?
"Si...daca nastea in masina? O ajutam!" ne spuse sora pe un ton de gluma.
Nu si-au programat ca aceasta experienta sa fie una negativa, ar fi putut sa se intample orice, fiindca toate lucrurile au o rezolvare. Si asa a fost.
Programare pozitiva:
O nastere scurta, usoara, implinitoare.
Bianca alaptata la cerere, cu personalitate puternica.
Au plecat astazi catre Galati.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu