vineri, 1 aprilie 2011

Eugenia ne povesteste

Cate ceva despre Eugenia
Stiam ca va veni sa nasca la Isis. Adresase intrabari pe forumul nostru.
O regasesc in salon, atat de naturala, tinandu-si fetita in pat langa ea. In camera se distingea déjà nota persoanala: laptopul sotului ei, carti despre ingrijirea copilului, carti de rugaciuni, valize.


Maria se nascuse natural fara interventii medicamentoase.
Discutia care a urmat a fost interesanta, am descoperit mai mult decat o simpla dorinta de nastere, am descoperit ce anume ar determina femeile sa nasca natural fara interventii medicamentoase si sa reuseasca!
" Eugenia, de ce nastere naturala?
 Nasterea in apa imi parea fascinanta, interesanta. Cand ma gandeam la nastere, eram convinsa ca este mai usor decat o operatie cezariana.
 Mai usor? Nasterea uneori este perceputa ca pe un lucru greu.
 In tot ceea ce fac si cum ne-am ghidat viata, avem orientare catre natural: alimentatie, ceaiurile de plante, eliminarea substantelor nocive.



Poti sa ne impartasesti cate ceva despre nastere?
Citisem articole pe internet, auzisem despre nasterea in apa si am privit filme pe you tube. Eram contrariata sa vad cum alte femei nasc. Consideram ca le-a fost incalcata intimitatea in momentul in care era [ublicat filmul.
De ce sa posteze un film?
Acum sunt dispusa sa impartasesc experienta mea cu alte femei fiindca femeile au nevoie de informatie valabila pentru a alege modul in care doresc sa nasca.
In jurul meu prietenele mele s-au operat
Femeile din jurul meu s-au operat si nu intelegeau de ce am ales sa nasc natural si in apa si tocmai la Constanta.
Paradoxul este ca mie imi era frica de operatie si am primit indicatii ca ar trebui sa ma operez.
Noi ca femei pentru asta suntem facute, sa nastem copiii nostrii. Toti descendentii pe linie materna au nascut. Eu nu am avut teama de nastere, era curiozitate, imi doream sa trec prin aceasta experienta.



Iti pare atat de firesc sa nasti
Ce parere ai despre nasterea acasa?
Riscanta fara o legislatie, dar fascinant sa poti naste in casa ta.”
Iti plac provocarile?
Da, ma reprezinta.
Autodepasire, incapatinare, ambitie.
Nasterea te ajuta sa te constientizei ca femeie
Asa cum avem un aparat digestiv care face digestia in mod natural, de ce sa intervenim in reproducere, daca ea se face in mod natural iar sarcina, de asemenea isi urmeaza cursul natural.
Eu asa am gandit inainte de nastere:
·         cateva ore de travaliu, dupa care ma voi simti foarte bine si ma pot ocupa de copil
·         sau fug de durere, dupa care nu ma pot ocupa de copil, apar dureri postoperatorii sau dureri de cap si pot ramane cu sensibilitate ulterior
·         as fi acceptat o operatie cezariana daca viata fetei sau a mea era in pericol
Cum a fost nasterea Eugenia?
A fost usor. Cred ca a tinut de fizic, de constructia mea. Am avut contractii scurte si eficiente.
Poti sa crezi ca ma rodea curiozitatea sa aflu cum este mai departe? Eram relaxata si asteptam sa trec la urmatoarea faza pe care o stiam.
Ce te-a ajutat?
Accept durerea si in alte situatii. Sunt o fire analitica si observam cum vine si pleaca durerea.
M-a ajutat credinta in Dumnezeu, am fost educata in acest fel. Au fost situatii cand lucrurile s-au intamplat inexplicabil si peste puterea mea de intelegere. Aceasta mi-a confirmat ca pot avea incredere in Divinitate.
Am putut intra in transa, am facut-o involuntar. Chiar nu ma interesa ceea ce era in jurul meu!
Care au fost satisfactiile imediate?
·         Eram bucuroasa ca mi-a iesit
·         Ca eram disponibila pentru bebe imediat, fara niciun fel de durere
·         Ca pot alapta imediat
Ce simti acum dupa trei zile?
·         Am o incredere teribila in mine
·         Mi-am demonstrat ca pot
·         Ma simt puternica


Cum poti sa te caracterizezi in cateva randuri?
Pentru mine lucrurile grele reprezinta o provocare!
Deciziile le iau instinctiv. Am incercat si varianta in care imi scriu avanteajele si dezavantajele unei situatii si nu intotdeauna am ales calea cea mai buna.
Job-urile pe care le-am ales, am simtit ca ma reprezinta: Facultatea de Comunicare-Relatii publice, Scoala Nationala de Studii Politice si administrative. Cand am ales aceasta facultate, cei din orasul meu-Tulcea- mi-au spus ca as putea face alegeri mai pertinente, dar eu anticipam viitorul, puteam sa vad ceea ce aveam de facut in perspectiva.
Puteam sa fac limibi straine, dar imi place sa fac lucrurile diferit.
Deja am confirmari ca atunci cand fac lucrurile diferit, cand am incredere in instinct, am cele mai mari satisfactii.
Ce iti place?
·         Sa ma informez si sa despic firul in ptru
·         Daca ma pasioneaza un subiect, caut sa aflu experientele celor care au trecut prin asa ceva
·         Ma stimuleaza cand aflu ca altii au putut trece
Ce nu iti place?
·         Nu imi place sa ma plafonez, sa ma incadrez in sabloane “


Ne povesteste Eugenia in a treia zi de la nastere, timp in care sotul ei se minuna de manutele Mariutei  imbracata in roz.
Nota: Fotografiile sunt realizate de Irina Popescu, prezenta la nasterea Mariei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu