miercuri, 13 aprilie 2011

Dupa doua ore de la nastere nu ma durea nimic



Dimineata
Sectia plina.
Sunt multe externari, iar dupa 12 ore te intorci si gasesti saloanele din nou populate cu alti oameni, alte fete zambitoare, care emana fericire.
Salonul 202
Atmosfera din salon: relaxata, zambititoare. Doisprezece ore de la nastere. Pe biletul de la capatul patutului bebelusului  era notat:
“ Nastere in apa-dr. Cristurean Viorel ”
V-ati obisnuit ca cele mai multe povesti ale nasterilor in apa sa fie ale doctorului Zaher?
Aceasta este povestea unei nasteri in apa asistata de dr. Cristureal Viorel
O proaspata mamica firava. Intuiesc ca in spatele fragilitatii ei se ascund alte valori: putere, credinta, consecventa.
Acum sa o cunoasteti  pe Alina!
Alina, nastere in apa? Cum ai pregatit nasterea fetitei tale? De unde te-ai informat? Ce lucruri te-au ajutat sa iei aceasta hotarare si sa o depasesti?
 Am citit mult. Am citit toata informatia care exista pe forumul Isis despre nasterea naturala si nasterea in apa. Mi-a fost de folos. M-au inspirit in special, povestile despre nastere ale celorlalte mame care au nascut, dar am dorit sa aflu si informatiile teoretice.
Povestea gemenelor nascute de Cornelia din Bucuresti, m-a impresionat.
 Eram incantata ca tatal putea sa fie alaturi de mine la nastere, fiindca practic, nasterea se petrecea in familie.”
Acum privind in urma, care a fost rolul sotului tau alaturi de tine la nasterea fetitei voastre, Maria?
 A contat mult prezenta lui! Era suportul meu fizic, ma tinea de mana, ma incuraja, imi dadea tot ce imi trebuie, defapt cred ca el chiar impingea o data cu mine!
Alina, poti spune cateva cuvinte despre optiunea ta de a naste natural? De ce aceasta alegere?
Acum sunt medic. Ca studenta si in perioadele de rezidentiat, am lucrat in maternitate si am vazut ce inseamna operatia cezariana. Nu imi placea acel ritual, acea pregatire preoperatorie.
Nasterea este ceva natural, nu imi doream acest sentiment adus de operatie si mai ales nu doream sa am acele trairi ale femeilor pe care le-am vazut a doua zi dupa operatie.
Te-ai gandit ca poti naste natural cu anestezie epidurala?
Da. M-am gandit. Citisem mult si aveam cateva exemple. Puteam fi unul dintre ele sau nu.
Am evitat anestezia epidurala.
Atmosfera din salon
Un sot zambitor, fericit care dadea un aer vesel oricarei conversatii. Un laptop poposea pe undeva. Carti despre nastere, despre ingrijirea bebelusului si nu numai! Acel laptop nu era esenta unei informari si relaxari! Am aflat apoi ca aveau o mare pasiune pentru carti pe care o transformasera intr-o mica afacere, o librarie cunoscuta din Constanta.
Continuam ,Alina?
Da. Gandindu-ma ca femeile nasc dintotdeauna, am putut trece peste acea frica initiala. Acum multi ani se intamplau si lucruri grave la nastere, dar acum putem remedia, nu mai nastem ca acum o suta de ani, nu?
Natura femeii este aceeasi, dar acum exista posibilitatea de a remedia si de a interveni in timpul util!
Am vrut ca fata noastra sa iasa pe usa si nu pe fereastra, ne spune Alina zambind.
Cineva pe lumea acesta a randuit lucrurile in acest fel, drept urmare, dupa doua ore de la nastere, am putut sa merg nestingherita, iar dupa operatie nu as fi putut sa fac acest lucru.
Aveam dorinta de a participa activ la nasterea copilului meu. La un moment dat mi-a parut atat de greu incat as fi vrut sa renunt, insa medicul meu m-a sfatuit sa raman calma fiindca suntem la sfarsit de drum.
Acela a fost momentul cand am realizat ca daca ascult medicul daca respir cum trebuie si fac ce trebuie imi era mult mai bine.
Chiar am simtit cum se misca bebelusul, cum ajut la nasterea fetitei noastre!

Citeste si despre:
Si totusi nasc sau ma operez dupa o prima cezariana?
Nasterea gemelara-prin prisma echipei
Locuiesc in Grecia si nasc in Isis
Maternitate privata

2 comentarii:

  1. Eu chiar asta mi-am dorit sa nasc ca acum 100 de ani. Asta nu inseamna ca voiam sa nasc in sura ci ca nu voiam sa se intervina suplimentar decat in cazuri de maxima urgenta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sigur Codruta.:)
    Alina si-a dorit o nastere naturala ca acum o suta de ani, convinsa fiind ca se poate interveni in cazul in care apar surprize in evolutia travaliului si a nasterii.
    Multa lume a preluat aceasta exprimare cand se gandeste la nastere sau mai degraba cand vorbim de lucruri vechi pe care dorim sa le preluam din trecut ca fiind valabile si acum.
    De exemplu apreciem si ritualurile de acum 100 de ani, nu?
    Aducem picturi vechi in casa noastra sau mobila veche, dar oare ne lipsim de baia si confortul zilelor noastre? :)

    RăspundețiȘtergere