miercuri, 27 aprilie 2011

Locuiesc in Grecia si nasc in Isis

Blocul de nasteri.
Agitatia unei zile obisnuite. Dimineata.
In sala unu, vestitul salon 307, cu mult ravnita cada de nastere cu “bule”, se simte o usoara agitatie. Se va naste. Atat de multa liniste. Controalele se petrec periodic, cineva intra, apoi iese. Medicul zaboveste putin, dupa care intra asistenta .  In tot acest timp gravida subtirica priveste ritualul personalului medical care ii urmarea travaliul, fara a spune nimic.
Incepea o contractie si se termina, iar ea isi concentra atentia pe ceea ce se intampla in jurul ei. Era calma.

Aflam ca este la al doilea copil si a venit special din Grecia pentru a naste in apa in clinica noastra.
Dilatatia progresa , iar travaliul se apropia de sfarsit.  A intrat in apa. Dupa prea putin timp, ne povesteste Loredana ulterior, a simtit nevoia de a impinge.
Micuta s-a nascut si a poposit pe sanii mamei.

Liniste. Relaxare. Mama fericita. Fetita se roza o data cu primele respiratii, legata fiind inca de cordonul ombilical al mamei sale.
Medicul neonatolog, dr. Bucur Teodora, priveste cat de natural se adapteaza micuta fiinta abia aparuta in aceasta lume, nedezlipita inca de mama ei.
Se auzi remarca medicului obstetrician care a ajutat nasterea micutei:
“Este un travaliul natural! Mama nu a avut niciun fel de medicatie in timpul travaliului, de aceea fetita se adapteaza atat de usor!”
Dupa doua ore Loredana a fost cazata in salonul 203, alaturi de fetita lor, care simtise gustul laptelui, inca din sala de nasteri!


In randurile urmatoare va expunem dialogul in care Loredana poveste ceea ce a simtit.
“In Creta nu era posibila nasterea in apa.
Aveam o prietena din Constanta cu care vorbeam pe internet, iar ea nascuse in apa la Isis. Eram nehotarata, ea nascuse cu un medic barbat. Eram atat de retinuta! Mi-as fi dorit sa fiu urmarita de un medic - femeie!
 Am analizat si am realizat ca este mai importanta sanatatea mea si a copilului, dupa care retinerea mea a disparut.
Am fost vazuta de de doctorita din Creta, pana la varsta de 32 de saptamani, dupa care am sosit in Romania, in Constanta.

Am mai avut o experienta de nastere, acum nasc a doua oara. Pentru mine a contat acest lucru! Ceea ce a fost mai putin placut la prima nastere, stiam cum pot evita acum.
Epiziotomia este cea care mi-a creat cele mai mari neplaceri dupa prima nastere. Am facut un granulom de fir. Am trimis email prietenei mele din Romania, iar ea a directionat emailul catre medicul ei, dr. Zaher. Acesta mi-a raspuns, m-am linistit, dupa care m-am adresat unui medic din Creta.
De atunci am un respect deosebit pentru acest medic!”

Acesta este motivul pentru care ai ales nasterea in apa?
Doreai sa eviti epiziotomia? De aceea ai ales o nastere fara interventii medicamentoase?
“Nu ma gandisem la asa ceva, imi doream in apa pentru a diminua durerea si citisem ca ajuta tesutul sa se intinda.
 Privind in urma la prima nastere, as putea spune ca atunci am simtit ca am contractii mai dese si mai dureroase. Acum am avut timp sa ma odihnesc intre contractii. Simteam cum o contractie vine si pleaca.
Ma asteptam sa stau mai mult in apa.”
Cum te-ai simtit in apa?
“Nu mi s-a parut ca mi-a luat durerea cu mana, dar mi-a luat gandul de la durere!
La un moment dat am simtit ca este distanta mai mare intre contractii si chiar m-am molesit!
Ma gandeam ca stau vreo ora in apa, dar am stat vreo doua zeci de minute. De ce crezi asta?
Ai avut un travaliu scurt, Loredana! Este important ca totul a decurs bine, iar in felul acesta ti-ai tinut fata in brate mai repede.
“ Am evitat epiziotomia si sunt mandra de asta! Pot sta in sezut. Ma misc cu usurinta.
Sunt fericita ca pot fi disponibila si pentru flacaul meu cel mare!”

Citeste si despre:
Are degetele atat de micute
Locuiesc in Grecia si nasc in Isis
Daca o gravida nu locuieste in Constanta
A existat un vis, acum iata, inceputul!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu