luni, 13 iunie 2011

Isis respecta alegerea femeii

In urma articolului anterior, in care se prezenta situatia actuala din Romania, precum ca femeia nu poate alege cezariana ca mod de a naste, fiindca legislatia nu sustine aceasta optiune, s-a nascut nevoia de a aprofunda acest subiect.

Nu ne-am pus niciodata intrebarea cum privesc acest blog anumite persoane. Am observat ca articolele sunt citite, ca primim aprecieri pe facebook. Dar astazi, una dintre prietenele virtuale ne-a aratat cum este vazut acest jurnal dintr-un alt unghi.

Am studiat articolele. Intr-adevar ponderea o au articolele despre nasterile in apa.
De ce nasterile naturale? De ce nasterile in apa?
Dupa cum bine stiti, nasterea in apa reprezinta noul in acest domeniu si capteaza atentia. Femeile isi culeg informatii de pe site-urile din afara Romaniei, dupa care incearca sa isi adapteze trairile la ceea ce gasesc in Romania.
Povestile aduc confirmarea ca nasterea poate fi perceputa diferit, ca nasterea nu inseamna trauma.

Aceste cuvinte sunt extrase din relatarile femeilor care au nascut natural. Am incercat sa schimbam viziunea femeii despre nasterea naturala, care este asociata cu durere-trauma.

Perceptia femeii despre operatia cezariana

Sunt femei care nu se gandesc ca vor naste natural, care isi fac planul de nastere incepand cu drumul catre salonul preoperator. Este dreptul femeii de a alege. Ele nu vor un travaliu si isi asuma starea de dupa operatie, faptul ca pot sta imobilizate la pat maxim 24 de ore, ca se pot deplasa mai greu dupa operatie, ca pot avea parte de o refacere incetinita.

Daca ati observat, nu am vorbit despre instalarea lactatiei!
Adesea femeile spun ca dupa o operatie cezariana laptele se instaleaza mai greu. Deja vorbim despre mituri! Lactatia mamei se poate instala inca din timpul sarcinii sau imediat dupa nastere, iar cel mai important este ca micutul sa fie adus foarte repede la sanul mamei. Contactul prelungit si suptul bebelusului determina secretia de lapte, drept urmare, acest mit nu are valoare.
O mama poate avea lapte si dupa cezariana daca are copilul la san daca se poate in primele doua ore, dupa care micutul sa stea la san oricand si oricat isi doreste.

Femeia care naste natural, isi asuma partea mai dificila inainte de nastere, pe cand cea care alege sa se opereze stie ca poate sa ii fie mai greu dupa operatie.
In ambele cazuri femeia poate fi multumita.
Ca oameni suntem diferiti, facem alegeri diferite, perceptiile noastre sunt diferite.

Astazi, printre programarile pentru operatia cezariana, in salonul 207, se afla o pacienta gravida pe care o asteptam sa nasca in apa. Stiam ca este pacienta domnului dr. Cristurean. Travaliul ei debutase in seara precedenta, iar in cursul diminetii de azi s-a internat in sectie.
Cursul travaliului era progresiv, contractiile initial erau neregulate, dupa care devenisera regulate, iar dilatatia ajunsese la doi cm intr-un interval de sase ore.
La ultima monitorizare gravida ne anunta ca isi doreste cezariana, ca durerile ii par puternice si probabil nu va putea sa treaca printr-un travaliu.

Din experienta de lucru cu alte gravide, in situatiile dureroase femeia are tendinta de a cauta drumul cel mai scurt care o duce catre finalitate-operatia cezariana. Insa dupa externarea din maternitate, multe dintre femeile care si-au dorit initial sa nasca natural, iar ulterior au renuntat, dezvolta sentimente de neimplinire, sunt suparate pe ele insele fiindca au renuntat mult prea usor.
Aceste femei isi programeaza ca al doilea copil sa-l nasca vaginal dupa cezariana.(NVDC)

Am rugat-o sa se gandeasca, sa se consulte cu sotul ei.

Urmeaza un mic dialog initait pentru a descoperi trairile gravidei cu privire la asteptarile ei despre nastere:
"Cum a fost sarcina dvs?
A fost bine, dar am un copil mare, peste trei kilograme si mi-e teama ca nu il voi putea naste.

De unde aveti aceasta informatie? V-a prevenit medicul dvs?
Nu. Doctorul meu, m-a incurajat sa nasc, fiindca micutul nu este atat de mare raportat la bazinul meu. Dumnealui mi-a spus ca pot sa nasc natural.

Planul initial cu privire la modul in care veti naste, care era? V-ati dorit o nastere naturala sau operatie cezariana? (Aceste intrebari erau adresate in timpul contractiilor care veneau si plecau)
Am vrut sa ma operez fiindca imi era frica de nastere, dar dupa aceea am citit despre nasterea in apa, am citit articolele despre acest gen de nastere pe internet si ma asiguram ca voi putea naste si eu.

Iar acum ce ganditi?  
Sunt dureroase contractiile, stiu ca este bebe mare, l-am rugat pe d-nul doctor sa ma opereze. Ma simt usurata fiindca pregatesc sala de operatie.

Fiecare medic prezinta modul in care femeia poate naste. Ideal ar fi sa nu influenteze gravida daca nu exista o cauza medicala catre operatie cezariana daca aceasta nu si-o doreste.
In mod sigur, daca aceasta pacienta i-ar fi comunicat medicului sau ca isi doreste cezariana de la inceput, acesta ar fi respectat alegerea ei. Dar intrebat fiind cum este INDICAT sa nasca, a primit raspunsul potrivit. Nu exista o INDICATIE catre operatia cezariana.

Aceasta gravida nu va prezenta sentimente de regret dupa aceasta decizie, deoarece in subconstientul ei, aceasta a fost prima ei alegere, iar intr-un final ceea ce si-a dorit s-a realizat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu